Ik rijd de brom-uitvoering van de Mio. De ring was door de vorige eigenaar reeds verwijderd, en de top ligt nu (afhankelijk van de wind) tussen de 50 en 62 km. Bij 'rustig' weer loopt ie zo rond de 56/58 km. Het verbruik heb ik na 3x tanken kunnen bepalen op precies 1 op 33.
Nadeel lijkt, het kleine tankje icm de snel teruglopende brandstof-meter, maar dit valt in de praktijk mee. Je moet de rode streep niet te serieus nemen, en ik tank altijd als de wijzer op het middelste streepje van de E (Empty) staat. Dan heb je toch al een 125/130 km gereden. Meestal heb je dan nog bijna een liter over! Zaak is wel dat je wel weet dat er een tankstation in de buurt is, en niet dat je in een 'vreemde' omgeving langer moet zoeken dan verwacht en dan toch leeg rijdt.
Bij dit alles kom ik bij één van de grootste nadelen van de Mio, en dat is gebrek van een dagteller. Je moet altijd (ook als je verbruik wilt weten) ongeveer onthouden bij welke km-stand je getankt hebt. Een ander nadeel is de enorme roestgevoeligheid van uitlaat en de chromen-metalen delen. Het chroom staat hier dus al in de vaseline.
Verder is het starten/rijden met de Sym, ook na een paar dagen stilstand. Hij is prima te rijden, al moet je wel alert zijn met 'gladheid' icm de kleine wielen. De verlichting is ook redelijk in orde met wat strooi-licht als je het groot-licht aan hebt. De helmruimte is net te klein voor mijn integraalhelm (met spoiler). De bediening van de scoot is super-gemakkelijk en door zijn vlieg-gewicht kun je hem in de kleinste plekjes manoeuvreren.
Al met al toch een prima scoot!
De mijne is trouwens voorzien van chromen strippen bij de voorste knipperlichten en op de flanken van de 'kont'. Verder is er nog een bagagerek gemonteerd.
greetzz Mioking
Mijn ervaringen met de Mio
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 05-03-2011 12:46
Re: Mijn ervaringen met de Mio
Mioking schreef: Een ander nadeel is de enorme roestgevoeligheid van uitlaat en de chromen-metalen delen. Het chroom staat hier dus al in de vaseline.
Voor de roestgevoeligheid van de uitlaat heb ik een prima oplossing.
Kijk maar even bij onderdelen te koop hier op het forum
Gr. Michel.
Gas erop en gaan .................................
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 20-01-2012 11:54
Re: Mijn ervaringen met de Mio
michell schreef:Ziet er netjes uit, ik had hem al ergens gezien. Eerst de oude uitlaat maar eens 'oproken' en dan zo één eronder!Mioking schreef: Een ander nadeel is de enorme roestgevoeligheid van uitlaat en de chromen-metalen delen. Het chroom staat hier dus al in de vaseline.
Voor de roestgevoeligheid van de uitlaat heb ik een prima oplossing.
Kijk maar even bij onderdelen te koop hier op het forum
Gr. Michel.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 20-01-2012 11:54