Vario er uit bij 300 km.
-
- Site Admin
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 02-05-2010 18:11
Vario er uit bij 300 km.
Ik vind dat mijn mio snor niet mooi loopt als hij tegen zijn ( begrenste ) top aan zit. Je voelt dat hij door iets tegengehouden wordt en dat zint me niet. Een mooie 50cc viertakt moet kunnen lopen zoals hij gemaakt is. Daarom heb ik vandaag besloten de varioring er uit te halen.
Ik heb er voldoende naar gezocht op het net om precies te weten wat ik moet doen. mijn plan is het volgende. De mio snor heeft een groene varioring in zijn blok zitten. Deze is van plastic en dat lijkt me een voordeel bij het verwijderen. Niet nodig om alles los te halen met 1 of andere speciale sleutel. Ik knip hem op 2 plaatsen door en verwijder het met een tangetje.
Ik heb de onderste kap ( left side cover) volgens onderstaande foto. losgehaald.
Het is 1 schroefje los draaien en dan je kap naar achteren duwen totdat hij los gaat. Pas op dit zit erg strak !!
Hier is hij er af. Dus nu kun je heel makkelijk bij je boutjes komen.
Daarna het luchtfilter loshalen.
Deze 2 boutjes losdraaien. en dat is voldoende.
Hieronder zie je de 8 schroeven van de deksel die ik heb losgeschroefd.
Als de deksel eraf gaat dan zie je dit.
Aan de linkerkant onder/tegen de snaar zit een groene plastic ring. die heb ik op 2 plaatsen doorgeknipt met een scherp tangetje. Daarna grondig verwijderd en de bovenstaande stappen in omgekeerde volgorde uitgevoerd.
Met deze aanpassing ( varioring er uit) rijd ik nu 33 km/h op mijn sym mio snor ( wind mee, op de teller) Het gevoel dat ik tegen een begrenzer aan duw is helemaal weg. !!! Toppie.
Ik heb er voldoende naar gezocht op het net om precies te weten wat ik moet doen. mijn plan is het volgende. De mio snor heeft een groene varioring in zijn blok zitten. Deze is van plastic en dat lijkt me een voordeel bij het verwijderen. Niet nodig om alles los te halen met 1 of andere speciale sleutel. Ik knip hem op 2 plaatsen door en verwijder het met een tangetje.
Ik heb de onderste kap ( left side cover) volgens onderstaande foto. losgehaald.
Het is 1 schroefje los draaien en dan je kap naar achteren duwen totdat hij los gaat. Pas op dit zit erg strak !!
Hier is hij er af. Dus nu kun je heel makkelijk bij je boutjes komen.
Daarna het luchtfilter loshalen.
Deze 2 boutjes losdraaien. en dat is voldoende.
Hieronder zie je de 8 schroeven van de deksel die ik heb losgeschroefd.
Als de deksel eraf gaat dan zie je dit.
Aan de linkerkant onder/tegen de snaar zit een groene plastic ring. die heb ik op 2 plaatsen doorgeknipt met een scherp tangetje. Daarna grondig verwijderd en de bovenstaande stappen in omgekeerde volgorde uitgevoerd.
Met deze aanpassing ( varioring er uit) rijd ik nu 33 km/h op mijn sym mio snor ( wind mee, op de teller) Het gevoel dat ik tegen een begrenzer aan duw is helemaal weg. !!! Toppie.
-
- Site Admin
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 02-05-2010 18:11
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 14-09-2010 19:37
Ik heb begrepen als je de VarioRing er uit haalt
en dan ook nog de sproeier een maat groter neemt (82)
dat de Sym Mio (snor)scooter dan veel lekkerder loopt.
Mijn vraag :
- is dat zo ?
- Iemand deze combinatie al geprobeert ?
- gaat ie ook nog veel sneller met die andere sproeier?
(ik wil ± 40 Km/h)
dan kan ik die CDI achterwege laten of later alsnog.
Nog een link gevonden met verwijderen VarioRing :
http://www.scooterhulp.com/howtos/50...mina-hori.html
en dan ook nog de sproeier een maat groter neemt (82)
dat de Sym Mio (snor)scooter dan veel lekkerder loopt.
Mijn vraag :
- is dat zo ?
- Iemand deze combinatie al geprobeert ?
- gaat ie ook nog veel sneller met die andere sproeier?
(ik wil ± 40 Km/h)
dan kan ik die CDI achterwege laten of later alsnog.
Nog een link gevonden met verwijderen VarioRing :
http://www.scooterhulp.com/howtos/50...mina-hori.html
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 14-09-2010 19:37
Ik neem dan aan dat jou (groene plastic) VarioRING ook verwijderd isRonmio schreef:Bij mij is de bobine vervangen en nu loopt mijn mio (snor) 60 Km/U.
Kosten €81,00.
en dan die CDI van een BROMmio = 60 Km/h ?
Mooie snelheid bedankt dat je dit gegeven wil delen.
Ik praat over het nieuwste type die met die RODE Schijfrem.
maar ik ben van mening voor mijzelf:
Als ik meer dan 40 Km/h wil rijden moet ik een Brom met een Helm nemen. Daarom wil ik MAX 40.
In overleg met Scooterzaak :
varioring+sproeier worden in de werkplaats
gratis gedaan met eerste beurt. (garantie blijft behouden)
-
- Site Admin
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 02-05-2010 18:11
Ik heb tot nu toe alleen de varioring eruit gehaald en ik rijd nu 38 a 39 km per uur. Als ik nu de cdi ( niet de bobine) vervang voor die van een bromscoot dan ga ik ook 60 km per uur. maar zonder helm is dat gekkenwerk !!!
Zodra de koudere dagen weer aanbreken is een iets grotere sproeier inderdaad aan te raden, want dan start hij iets beter als het koud is.
Hetzelfde geld voor de olie. je kan in de winter bijvoorbeeld een 5w40 erin gooien dan komt hij iets sneller op temperatuur.
gr
Marten
Zodra de koudere dagen weer aanbreken is een iets grotere sproeier inderdaad aan te raden, want dan start hij iets beter als het koud is.
Hetzelfde geld voor de olie. je kan in de winter bijvoorbeeld een 5w40 erin gooien dan komt hij iets sneller op temperatuur.
gr
Marten
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 14-09-2010 19:37
Ik heb ook alleen de Varioring er uit + grotere sproeier 82marten schreef:Ik heb tot nu toe alleen de varioring eruit gehaald en ik rijd nu 38 a 39 km per uur.
gr
Marten
maar die van ons rijdt slechts ± 30 Km/h
( planning was tussen de 35-40 Km/h )
Afwachten wat ie gaat doen als er meer mee gereden gaat worden.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09-01-2011 17:15
varioring er uitgehaald
Hallo wij hebben de varioring verwijderd nu loopt de mio iets harder
ik zag ook dat er bij de lucht filterrechts in het hoekje een wit zakje zit waar is die voor?
Gr.Daisy
ik zag ook dat er bij de lucht filterrechts in het hoekje een wit zakje zit waar is die voor?
Gr.Daisy
-
- Site Admin
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 02-05-2010 18:11