Heeft even niks met alleen Mio te maken

De Mio scooter brengt u van deur tot deur zonder last van files en parkeer problemen.
Een bromscooter is een stuk goedkoper in aanschafprijs, afschrijving, onderhoud, verzekering, parkeerkosten en brandstofkosten.
Plaats reactie
abbeldebabbel
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-11-2011 22:08

Heeft even niks met alleen Mio te maken

Bericht door abbeldebabbel » 22-11-2011 10:22

Hoi beste medeforumleden .


Afbeelding

Omdat ik een algemene map mis , waar je ook andere interessante dingen kunt posten

Post ik wederom maar weer even hier , boven op foto een wel heel oude scooter het is een Kenilworth scooter 143cc uit 1920 .

Een van de grondleggers van de huidige brom / snor en motorscooters , ook een gronlegger van de Sym Mio dus .

Voor geintereseerden even de details over deze scooter ;

In de periode van 1919 tot 1923 waren de scooters in Engeland zeer populair.

Dit kwam doordat het een ideaal vervoersmiddel was voor vrouwen, die in die tijd een steeds grotere bijdrage aan het verkeer gingen leveren.

Deze scooter heeft een 143 cc Norman-kopklepmotor en de topsnelheid ligt rond de 30 km/h.

:lol: :lol: :lol: :lol: met motorvermogen veeeeeeeeel en veel te zwaar , maar het zou wat snelheid betreft nu dus een snorfiets zijn :lol: :lol: :lol: :lol:

Kenilworth was één van de kleinere merken en sloot in 1924 de deuren.



Zoals ik in mijn bericht waar ik me in voorstelde al vertelde ben ik vermoedelijk het oudste forumlid :lol: :lol: :lol: , ik ben n.l. 56 jaar jong .

Ik heb dus ook de tijd nog mee gemaakt dat je nog zonder helm op een gewone bromfiets mocht rijden :lol: :lol: :lol: :lol: , Rollerbankjes nog helemaal niet bestonden .

Ik heb nog de tijd meegemaakt dat "oom agent" op een 80cc DKW motorfiets reed , en ik gewoon op een ietsie opgevoerd Puchje MV 50 reed .

En met tegenwind hem "heerlijk" voorbijscheurde , en hij me riep riep en riep maar me "lekker" niet kon bijhouden :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik heb nog de leuke tijd meegemaakt dat je nog niet voor allerlei waanzin als geen achterlichtje direkt een "verplicht lidmaatschapsbewijs van de staatspooierij" aan je broek kreeg .

Maar gewoon na een babbeltje van ; "Joh let wat beter op , of uhhh niet meer doen he" weer verder mocht gaan .

Een lagere schoolvriend van mij ( Koos Smits uit Maartensdijk UT ) is al op 13 á 14 jarige leeftijd begonnen met rommelen aan , en verzamelen van allerlei tweewielers .

Inmiddels is Koos dus ook 56 jaar jong , en heeft een hele mooie collectie oude tweewielers ( en toebehoren er van ) verzameld in een soort mini museum pje .

Er staat b.v. zelfs een brom of motorfiets met een klein dieselmotortje :lol: :lol:

Maar er is nog veel en veel meer te zien , o.a. oude Emaille borden , Fietsen , Stoom , toebehoren van deze etc. etc.

Afbeelding

Zijn heel mooie verzameling is omdat hij niet wil dat deze later zomaar uiteen valt inmiddels ondergebracht in een stichting .

Het museum in maartensdijk ( tussen Utrecht en Hilversum ) is na afspraak geheel GRATIZZZZZZ te bezoeken , en Koos verteld je dan allerlei leuke wetenswaardigheden .

Een voorproefje wat daar allemaal te zien is kun je al zien op zijn website ; http://www.stichtingdeoudetweewieler.nl

Ik hoop jullie niet te veel verveeld te hebben met mijn Niet Mio inbreng .

succes .
doe zo weinig mogelijk in je leven waar je zelf absoluut geen zin in hebt , maar wat andere "lullo's" je verplichten !!!

marten
Site Admin
Berichten: 173
Lid geworden op: 02-05-2010 18:11

Bericht door marten » 27-11-2011 00:07

intressant. thx voor de info.

abbeldebabbel
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-11-2011 22:08

Bericht door abbeldebabbel » 03-12-2011 22:56

Geen dank Marten .

Weet je wat ik hier mis , een algemene map om dit soort dingetjes in te posten .

Ik ben zelf mede moderator op een totaal ander forum hoor , en daar hebben we allemaal aparte mappen voor bepaalde onderwerpen .

Kijk ik heb b.v. wel meer tips , want ik ben onderhoudsman geweest , en heb overal wel beetje verstand van .

Zo las ik hier pas dat er mensen bang waren om de kappen los te halen voor onderhoud omdat ze de nokjes etc. zouden afbreken .

Wel daar weet ik b.v. ook wel wat op net als gescheurde kappen .

Maar Marten dat hoort echt in een map als vraaghoekje of zo thuis anders krijgen we zo'n rotzooi .

O ja nou ik toch al een onderwerp plaats wat eigenlijk niet in de rubriek thuis hoort , zal ik verklappen hoe je afgebroken nokjes etc. er weer heel simpel aan krijgt .

N.l. gewoon met een warme soldeerbout en een tangetje , je houd met je ene hand een tangetje met het afgebroken stukje vast .

Met de andere hand de soldeerbout , en gewoon een soort samensmelten maar .

Doe het wel vanaf de binnenkant , dan zie je er bijna niks van .

Heb je een klappertje of schuivertje gemaakt , en heb je scheuren of barsten in je kappen .

Mensen gewoon op dezelfde manier als boven omschreven doen .

Je zult zien de scheur zie je niet meer , alleen een soort krasje .

Heb je krasjes op spierwitte delen ?

Gewoon in de kantoorboekhandel of Bruna een ouderwets flesje typex halen , met het in dunne laagjes kwastje aanbrengen .

Overtollig weghalen met een stukje toiletpapier , en opnieuw , en opnieuw :lol: :lol: :lol:

En beste Marten nu we het toch over mappen hebben is het geen idee , om gelijk een mapje gezocht / aangeboden te maken ?

De een zoekt soms wat de andere heeft wat aan te bieden , uhhhh te ruilen ???
doe zo weinig mogelijk in je leven waar je zelf absoluut geen zin in hebt , maar wat andere "lullo's" je verplichten !!!

marten
Site Admin
Berichten: 173
Lid geworden op: 02-05-2010 18:11

Bericht door marten » 24-12-2011 11:03

Eigenlijk heb je helemaal gelijk. Alleen ik heb op het moment niet zoveel tijd. zodra ik de tijd kan vinden dan pas ik het aan.

gegroet. Mio rijders.

Plaats reactie