hoe en wat?

De Mio snor scooters vormen het ideale vervoersmiddel voor kleinere afstanden. Voor vele mensen roept met een snor scooter rijden echter nog de gedachte op van een oude, trage, aftandse en lawaaierige scooter. Niets is minder waarÂ…
Plaats reactie
kjell22
Berichten: 6
Lid geworden op: 10-11-2010 23:40

hoe en wat?

Bericht door kjell22 » 10-11-2010 23:57

hey hey, zoals je op mn eerste topic al had kunnen lezen ben ik hier dus nieuw, en ben ik op zoek rond eind januari na een scooter,( zal je denken, waarom dan? nou omdat t geld er eerst ervoor moet komen :P en december word een duur maandje voor me :S)

mja,
ik weet wel 100% zeker dat ik een sym mio SNOR wil (25km)
puur omdat ik geen helm wil dragen en de weg nie op wil XD(tenzij zo'n bordje met fietsers alleen erop)
alleen vind ik dat 25 wel ergggg sloom gaat,
kwil graag dus weten:

hoe krijg ik hem sneller, en hoe snel gaatie dan,(ik weet dat er verschillende manieren zijn, waaronder t belangrijkste de varioring), EN tot welke snelheid dit legaal is voor rollerbank(ik dacht t/m 40 met snor?)
nieuw :P

marten
Site Admin
Berichten: 173
Lid geworden op: 02-05-2010 18:11

Bericht door marten » 19-11-2010 20:51

Als je de varioring er uit haalt dan gaat hij ongeveer 35 km per uur.

Ik heb hier besproken hoe ik het heb gedaan.http://symmio.forum2go.nl/vario-er-uit- ... m-t21.html


doe je er daarna ook een cdi voor een bromscooter in dan gaat hij 55 km per uur.
het is eigenlijk niet aan te raden om de varioring te laten zitten en er een brom cdi in te stoppen i.v.m de te veel aan toeren wat hij dan gaat draaien.
maar zou je dat doen dan loopt hij ongeveer 40 km per uur.


Met de nieuwe wetgeving ben ik momenteel even de weg kwijt wat betreft boetes enzo. Je moet tegenwoordig een rijbewijs halen voor je scooter en dan maakt het niet uit hoe hard je scooter kan maar wel hoe hard je er mee rijd, eigenlijk net als een auto. geloof ik. weet ik dus niet zeker.

Misschien kan iemand het opzoeken.[/url]

Fredje1
Berichten: 46
Lid geworden op: 14-09-2010 19:37

Bericht door Fredje1 » 01-12-2010 22:03

marten schreef:Als je de varioring er uit haalt dan gaat hij ongeveer 35 km per uur.

Ik heb hier besproken hoe ik het heb gedaan.http://symmio.forum2go.nl/vario-er-uit- ... m-t21.html

Met de nieuwe wetgeving ben ik momenteel even de weg kwijt wat betreft boetes enzo. Je moet tegenwoordig een rijbewijs halen voor je scooter Misschien kan iemand het opzoeken.[/url]
Is al opgezocht :wink:
http://symmio.forum2go.nl/bekeuring-snelle-cdi-t40.html
er wordt getest op de rollerbank hoe hardt de brommer kan ,
dus niet hoe hardt je op dat moment rijdt !!!

marten
Site Admin
Berichten: 173
Lid geworden op: 02-05-2010 18:11

Bericht door marten » 02-12-2010 12:34

Is dat met de nieuwe wetgeving nog steeds zo ?????
Sinds je een rijbewijs moet hebben, dus theorie en praktijk examen, zijn de regels enigsinds veranderd volgens mij.

Quote:

Bericht uit de Telegraaf, na de nieuwe EU wetgeving.


Vrij baan voor opgevoerde brommer/scooter

Weinigen weten het nog en onze overheid wil het liever niet weten, maar: sinds 1 augustus is het vermogen van bromfietsen en -scooters niet langer beperkt. Waren tot voor kort bromfietsen in Nederland wettelijk beperkt met een maximum vermogen van anderhalf kilowatt (ruim twee pk), thans kunnen zij over 4,5 kW (plusminus 6 pk) beschikken. Een gevolg van nieuwe Europese wetgeving. De Nederlandse overheid moet tandenknarsend brommers en scooters, met een, twee of zelfs drie maal groter vermogen, toelaten. Alleen de maximum snelheid blijft van kracht. Buiten de bebouwde kom mogen brommers vijfenveertig kilometer per uur, daarbinnen dertig km/u. Maar wie moet de nieuwe generatie snelle brommers gaan controleren? De politie kwam in het verleden al nauwelijks toe aan gericht toezicht.

De nieuwe Europese regels die bepalen dat brommers met een 'on-Nederlands' groot vermogen hier nu volledig legaal zijn, werden aanvankelijk angstvallig geheim gehouden. Het ministerie van Verkeer en Waterstaat en met name de Rijksdienst voor het Wegverkeer probeerden op de valreep nog allerlei beperkende voorschriften op te stellen, maar toen Peugeot-importeur Vanderhulst uit Veenendaal met een kort geding dreigde, ging de overheid overstag.

Iedereen houdt zich muisstil over deze nieuwe ontwikkelingen. De Rijksdienst voor het Wegverkeer, omdat de ambtenaren nauwelijks weten waar ze aan toe zijn. De meeste importeurs, onder aanvoering van de RAI eveneens, omdat zij als de dood zijn voor bemoeienis van de politici, die in het verleden al nooit uitblonken door enig technisch inzicht op brommergebied. De importeurs gaan echter de brommers met groter vermogen wel degelijk leveren, al zou het maar zijn uit angst voor de concurrentie.

Politie en justitie weten in de meeste gevallen nog van niets. Er zijn nog geen richtlijnen uitgegaan naar de controlerende en corrigerende instanties.

"In Europees verband wordt er nog aan nadere regelgeving gesleuteld", zegt Raymond Grolle, secretaris van de RAI, afdeling gemotoriseerde tweewielers, "zolang die regels er echter niet zijn, moeten de sterkere brommers uit Italie, Spanje, Frankrijk, of waar dan ook vandaan, gewoon in Nederland worden toegelaten. Dit kan beter niet in de publiciteit komen, want dan stort de nationale politiek er zich weer op en dan kan de chaos alleen maar groter worden. We proberen het in goed onderling overleg tussen importeurs en rijksoverheid te regelen! De nieuwe bepalingen hebben namelijk ook grote voordelen: door het grotere vermogen van de brommers is er straks beter mee te rijden; je kunt er bijvoorbeeld gemakkelijker met twee man op. Met dat kleine motorvermogen kwam je vroeger bijna niet weg."

Fredje1
Berichten: 46
Lid geworden op: 14-09-2010 19:37

Bericht door Fredje1 » 02-12-2010 19:20

Je hebt wel een punt hoor :!:

Maar ik heb het ook al eens aan de stok gehad met de Politie
terwijl ik in mijn recht stond (met de auto)
Als je eenmaal een bon hebt gaan ze niet meer zomaar retour.
Dit zijn richtlijnen en die worden NU nog door de politie gevolgd.
Ligt er natuurlijk wel aan hoelang je het vol kan houden voor de rechtbank en hoeveel geld/vrije tijd je er in kan pompen.
Na een paar snipperdagen zijn de kosten/baten heel anders.

ik zelf heb zo iets : met de snor niet harder dan 39-40 Km/h. :wink:
krijg je ook geen gezeik. :lol:

Wij zitten zelf al een stadium verder :
http://www.dekverkeersopleidingen.nl/ge ... php?id=313

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... veiligheid
.

marten
Site Admin
Berichten: 173
Lid geworden op: 02-05-2010 18:11

Bericht door marten » 02-12-2010 23:37

35 km per uur heb ik met mezelf afgesproken als de uiterste snelheid wat ik rijd op mijn snorretje. Kom vaak politie tegen en dan knik ik vriendelijk naar ze.

ik zit over een zelfgemaakte begrenzer na te denken in mijn carburateur. eentje die aan de gas-schuif zit. Dan kan ik in combinatie met een brommer cdi zelf mijn snelheid afstellen.

Fredje1
Berichten: 46
Lid geworden op: 14-09-2010 19:37

Bericht door Fredje1 » 03-12-2010 17:47

marten schreef:35 km per uur heb ik met mezelf afgesproken als de uiterste snelheid wat ik rijd op mijn snorretje. Kom vaak politie tegen en dan knik ik vriendelijk naar ze.

ik zit over een zelfgemaakte begrenzer na te denken in mijn carburateur. eentje die aan de gas-schuif zit. Dan kan ik in combinatie met een brommer cdi zelf mijn snelheid afstellen.
zou eigelijk op de snelle CDI's moeten zitten :
verstelbare potmeter voor max toeren in te stellen ! :idea:
Misschien kan je er patent op aan vragen. :lol:

Jammer dat ik geen electronica achtergrond heb :wink:
ik zal eens een "balletje op gooien" bij scooterhulp.

marten
Site Admin
Berichten: 173
Lid geworden op: 02-05-2010 18:11

Bericht door marten » 21-05-2011 14:51

sorry voor de late reply. eigenlijk is elke elektronische begrenzer slecht voor je motor.

Plaats reactie