na lang stilstaan

De Mio snor scooters vormen het ideale vervoersmiddel voor kleinere afstanden. Voor vele mensen roept met een snor scooter rijden echter nog de gedachte op van een oude, trage, aftandse en lawaaierige scooter. Niets is minder waarÂ…
Plaats reactie
Nawi
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-05-2016 21:23

na lang stilstaan

Bericht door Nawi » 17-05-2016 21:26

dus sinds kort een Sym mio 50 (2011 met 1100 km op de teller) die lang heeft stilgestaan en nu problemen geeft. Loopt wel stationair maar reageert niet meer op het gas of slaat bij gas geven af. Na de 1e keer heb ik gewacht en bleef scooter wel stationair lopen en na paar minuten kon ik weer gas geven en normaal rijden. Die avond ook geen problemen tot volgende dag hetzelfde gedoe en daar bleef het bij. Zelf denk ik aan oude benzine aanslag in tank--> verstopte sproeier ?? Maar kan iemand mij vertellen wat het kan zijn en wat ik zelf kan doen of testen?

marten
Site Admin
Berichten: 173
Lid geworden op: 02-05-2010 18:11

Bericht door marten » 22-05-2016 10:28

ik denk dat het oude benzine is en vervuiling of iets dergelijks. Tank helemaal voltanken. scooter beetje schudden. starten en op zijn minst een half uur stationair laten draaien. En probeer dan nog eens. het is een wonder dat je accu het nog doet na al die tijd.

succes

marten
Site Admin
Berichten: 173
Lid geworden op: 02-05-2010 18:11

Bericht door marten » 28-05-2016 16:20

Ik heb vernomen dat je scooter weer perfect rijdt? de sproeiers zaten dicht?

en de vraag die je mij per mail stelde over de ring in je scooter. ja gewoon doorknippen. is de makkelijkste en goedoopste manier. enige nadeel is wel dat die ring dan natuurlijk niet meer te gebruiken is. Misschien een betere oplossing is een cdi kopen die eigenlijk voor een 45 km scooter bedoeld is. het enige verschil tussen een brom en een snor is die cdi. het mooie daarvan is dat het heel erg makkelijk is. oude cdi eruit , nieuwe cdi erin. plug and play. mocht je om wat voor reden dan ook weer langzaam willen rijden dan haal je de snelle cdi er uit en prop je de oude langzame er weer in.

ergens hier op t forum staat wel een uitleg.

Plaats reactie