Vervangen startmotor

Alle ins en outs over het zelf onderhouden van je mio brom 50 cc.
Plaats reactie
jww
Berichten: 3
Lid geworden op: 22-05-2011 11:21

Vervangen startmotor

Bericht door jww » 22-05-2011 11:35

Van de ene op de andere dag doet ineens de startmotor van de Mio van mijn dochter het niet meer. Nu ben ik niet onhandig dus ik dacht dat repareer ik wel effe, maar zo makkelijk is dat niet. Ik heb in het serv.manual gezocht of daarin is aangegeven hoe je bij die startmotor komt en hoe je 'm vervangt, maar helaas. Weet iemand of er ergens een instructie is voor het uit/inbouwen van de startmotor?

Groet.

JWW

Fredje1
Berichten: 46
Lid geworden op: 14-09-2010 19:37

Bericht door Fredje1 » 22-05-2011 15:15

Je kan 'm uit elkaar halen ligt er aan hoe oud ie is ,
maar voor € 28 - 38,= heb je al een nieuwe.

http://www.scootparts.nl/Startmotor-Sym ... uct/55409/

http://www.vischscooters.nl/webshop/ele ... uctId=2430
effe belle of deze ook op de mio past.

jww
Berichten: 3
Lid geworden op: 22-05-2011 11:21

Bericht door jww » 22-05-2011 16:48

Fred,

het kopen van een nieuwe startmotor is niet het probleem. Het probleem is eerder, hoe krijg ik die oude eruit gesleuteld. Van de rechterkant zie ik de starmotor wel zitten en aan de rechterkant zie ik ook een bout zitten, maar hoe krijg ik 'm eruit? Moet ik eerst het luchtfilter weghalen en kom ik er dan goed bij, of moet ik misschien vanuit de buddy-ruimte?

Ik hoopte dat er ergens op het internet een stappenplan stond (uit een werkplaatsboek) maar ik kan het niet vinden. Ik hoop nu via dit forum iemand te vinden die uit ondervinding weet hoe je die startmotor verwijderd. Als ik 'm d'r uit heb dan kan ik ook kijken of het te repareren is of dat er een nieuwe in moet. Maar voor hetzelfde geld zit het 'm in de bedrading, of het knopje etc.

marten
Site Admin
Berichten: 173
Lid geworden op: 02-05-2010 18:11

Bericht door marten » 23-05-2011 21:36

Sorry .ik kan je daar niet bij helpen.
Heb dat zelf nog nooit gedaan, en kon het ook nergens vinden.

EDIT: ik heb even iets verder voor je gezocht en volgens mij staat het wel in onderstaand werkplaats handboek van de sym mio. moet je maar ff op klikken en bekijken. komt altijd van pas.

Succes en laat je het ons weten hoe het gegaan is?


http://www.keepandshare.com/doc/2827093 ... 2-meg?da=y

Om te downloaden klik hier;

Afbeelding

jww
Berichten: 3
Lid geworden op: 22-05-2011 11:21

Bericht door jww » 24-05-2011 23:03

Hoi Marten,

heb me bij keepandshare aangemeld, account aangemaakt etc. maar het door jou genoemde manual is voor mij niet openbaar, helaas. Als je een plek weet waar dat manual (waarschijnlijk een workshop repair manual) te downloaden is, dan hoor ik het graag. Ik kom in Amerika wel betaalde downloads tegen, maar daarvan weet ik nog steeds niet of de informatie die ik zoek daar wel in staat.

Bedankt in ieder geval voor jouw reactie.

Groet.

JWW

marten
Site Admin
Berichten: 173
Lid geworden op: 02-05-2010 18:11

Bericht door marten » 25-05-2011 14:48

Ik heb het bestandje aangepast, ik moest hem eerst publiekelijk maken. probeer nu nog eens? werkt het niet dan ga ik je mailen.





Afbeelding

Plaats reactie